Tuesday, March 10, 2015

Toys "R" Us

Cand vine vorba de retail, americanii sunt buni, foarte buni. Am avut recent o experienta de shopping :) foarte interesanta intr-unul dintre magazinele de jucarii Toys “R” Us NY, totul ca la carte, cred ca vanzatorii de la raft aveau toate trainingurile si certificarile de retail la zi (si motivare financiara sa le aplice).

De cand am intrat in magazin, am fost imediat intampinat cu salutul de bun venit “Welcome to our store, feel free to look around, no rush, and if you need any assistance, we are here to help”…pai la asa intampinare raspunsul natural a fost “Ok, thank you!”. Pai daca ar fi fost “Can I help you?”, raspunsul ar fi fost cu siguranta “No, thanks…”.

Promoterii care faceau demo-uri in magazin pentru diverse jucarii (inclusiv tablete pentru copii :)) chiar se distrau cu ceea ce faceau si reuseau sa transmita un sentiment de entuziasm si clientului. Cand vorbeau despre produs, orice caracteristica o transformau in beneficiu, adica ceva de genul “are asta…pentru ca tu sa poti face asta cu el”. Nu de putine ori am auzit in retail (nu numai in Ro) insiruiri de caracteristici si atat, de exemplu "...are 4 giga de RAM, 500 giga sata hard, 1700 mega herti, 15,6 inch" – pai si? cu ce ma ajuta pe mine toate astea?

Mai mult, vanzatorii de la raft incurajau clientii sa atinga si sa testeze produsele, pentru ca au inteles ca pentru asta intra clientii in magazin, asta ii diferentiaza de online si pana la urma ii ajuta sa pastreze magazinul deschis si sa isi pastreze job-urile. Altfel se duc toti clientii in online.

Am cumparat ceva produse zburatoare de la ei (de-abia le-am inghesuit in bagaje la intoarcere :)). La orice produs gaseau ceva de adaugat, fie altceva din aceeasi colectie, fie un set de acumulatori, fie o asigurare care spunea ca daca se strica produsul din orice motiv, va fi schimbat in oricare din magazinele lor timp de 2 ani de la cumparare.

In rest, magazinul de mare exceptie, plin de jucarii :), segmentat pe categorii de varsta, cu o roata mare in mijloc care se inalta pe trei etaje, cu tot felul de personaje "hero" care interactionau cu copiii din magazin si creau experiente.

Vanzarea in retail nu este despre mutarea produsului de pe raft in bratele clientului (ca sa parafrazez o campanie care mie unul imi place :)) ci despre crearea unei experiente memorabile pentru cel care intra in magazin, care sa il faca nu doar sa cumpere, dar si sa revina.

No comments:

Post a Comment